dimarts, 14 de febrer del 2012

CREMA DE CACAU PER UNTAR

Avui us proposo una recepta dolça molt fàcil de fer i que permet que cadascú li doni el seu "toc" personal. Jo vaig decidir fer-ne una versió sense utilitzar cap ingredient d'origen animal, però podeu utilitzar llet de vaca i mantega en lloc de l'oli que jo hi he posat. Us animo a deixar-vos anar una mica, mesurar els ingredients al vostre gust: si us agrada més dolça, poseu-hi més sucre i més llet, si voleu que tingui molt gust de cacau, poseu-hi més xocolata...segur que trobareu el punt que més us agrada!
He fet aquesta crema utilitzant l'accessori "trinxador" de la meva batedora, que és bastant bàsic, segur que quedarà més fina si teniu alguna trituradora més potent. De tota manera, encara que han quedat alguns trossets petits d'avellana, està molt i molt bona!

Ingredients:
  •  100 gr avellanes torrades i pelades
  • 100 gr xocolata fondant
  • 100 gr sucre integral de canya
  • 75 gr llet vegetal
  • raig d'oli vegetal (jo l'he posat d'oliva)
Elaboració:

Tritureu les avellanes torrades amb el sucre. Us ha de quedar una pasta espessa, semblant a la mantega de cacauet.
Afegiu la llet calenta a la pasta d'avellanes i remeneu-ho bé fins que quedi ben homogeni.
Desfeu la rajola de xocolata a bany maria i, quan estigui desfeta, afegiu-la a la resta de la crema. És molt important que ho remeneu ho molt bé i, mentrestant, hi tireu un bon raig d'oli vegetal fins que la crema tingui la consistència ideal. Podeu anar rectificant els ingredients que calgui (més llet, més cacau, més sucre) abans de deixar-la acabada.

Jo he fet una "versió" clàssica, però penso que, afegint-hi una mica de canyella o de menta o uns trossets de taronja confitada quedaria ben original! Si algú s'atreveix a fer algun invent, ja ens ho dirà!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada