dimarts, 25 de febrer del 2014

PANETS DE VIENA

Fa uns dies, vaig poder assistir a un taller de panets de petit format a càrrec de l'Idris Cruz.

Entre d'altres (alguns molt i molt bons, per cert), vam aprendre a elaborar aquests panets. Són panets de Viena amb gust de pa, com els d'abans, realment, em recorden molt els  de quan era petita, res a veure amb els panets industrialitzats que trobem sovint.

Tot i que l'elaboració no és complicada, el plegat dels panets requereix pràctica perquè quedi correcte, jo encara he de practicar molt, com podeu veure...


Us penjo la recepta de l'Idris.

INGREDIENTS:

Poolish:

100 gr Farina de blat blanca de semiforça
100 gr Aigua
10 gr Llevat fresc

Dissoleu el llevat amb una mica de l'aigua, afegiu després la resta de l'aigua i tota la farina. Removeu fortament fins que quedi una crema fina i sense grumolls . Deixeu fermentar fins que quasi tripliqui el volum i estigui ple de bombolles, aproximadament una hora a temperatura ambient.

Massa final:

Tot el poolish anterior
175 ml Aigua (una mica tèbia)
10 gr de sal
400 gr de farina de blat blanca de semiforça
15 gr de mantega
7 gr de sucre

ELABORACIÓ:

Barregeu tots els ingredients i amasseu-los fins a aconseguir una massa molt fina i elàstica. 
Deixeu reposar en bloc 30 minuts. 
Dividiu peces (en aquest cas jo les vaig fer de 90 gr), bolegeu-les i deixeu-les reposar en una safata, separades i tapades amb un drap de cotó 30 minuts més.
Formeu les peces aixafant les boles i anar plegant puntes cap a dins, una a sobre l'altra. Deixeu reposar en una tela enfarinada amb el plec cap avall, uns 90 minuts, fins que gairebé doblin el volum.
Preescalfeu el forn a 250ºC.
Poseu els panets al forn girant-los i posant el plec cap amunt i coeu-los a 230º amb una olleta amb aigua per generar vapor uns 15-20 minuts.

Aprofito aquesta recepta per participar de nou, al repte del mes de febrer de Memòries d'una cuinera.


5 comentaris:

  1. Santa paciència! Sí que ho havia sentit, que el pa de viena és complicat de fer. Però queda taan bo que deu ser un plaer saber-lo fer a casa. Molt bo, Àngels!

    ResponElimina
  2. Mara meva quins panets!!!! Fer pa sempre és un plaer

    ResponElimina
  3. Els panets de viena els associo amb les excursions d'escola quan era petita: sempre m'enduia un entrepà de pa de viena. Ara, els meus fills també se n'emporten quan van d'excursió. És tan bo I tendre! Segur que aquest que has fet està boníssim. Petons.

    ResponElimina
  4. A mi també m'agraden molt esl panets de viena i també em porten molts records i queden boníssims amb tot.
    Moltíssimes gràcies per totes les receptes que ens has deixat.

    ResponElimina
  5. Hola, he escrit un comentari i ara no se si l'ha enviat o no... tot serà que el dupliquem je je je. Res només era per donar-te les gràcies per compartir aquesta recepta, ens ha agradat molt a casa. La he feta vàries vegades i sempre resulta deliciosa, tot i que l'última vegada li vaig ficar farina d'espelta al poolish i genial també.
    Salutacions, Sandra.

    ww.diaridunacuinera.blogspot.com

    ResponElimina