diumenge, 18 de novembre del 2012

MAGDALENES AMB MELMELADA DE MÓRES

Després de molts anys provant de fer magdalenes i que sortissin sense panxa, sense gust de magdalena...fa un temps vaig descobrir les magdalenes d'en Xavier Barriga al blog m'agrada cuinar. Des de llavors, les magdalenes de casa tenen aspecte i gust de magdalena, la llàstima és que les fem i duren una estona ben curta! Amb la recepta bàsica ja són bones, però també es poden farcir de nutella, crema, melmelada...o cobrir amb sucre, xocolata...Aquesta vegada en vaig fer de normals i de farcides amb la melmelada de móres que vaig fer aquest estiu...boníssimes!!!

Us deixo, doncs, la meva adaptació de les magdalenes del Xavier Barriga, a veure si us agraden!

Amb aquesta recepta participaré al recull de memòries d'una cuinera 


INGREDIENTS:

125 gr d'ous ecològics (aproximadament 2'5 ous)
150 gr de sucre
125 ml de llet
125 ml d'oli d'oliva suau
210 gr de farina
1/2 sobre de llevat químic (tipus royal)
1 pessic de sal
Ratlladura de pell de llimona

ELABORACIÓ:

Bateu bé els ous amb el sucre amb les varilles fins que estiguin blancs i escumosos.  Afegiu-hi la llet i l'oli i continueu batent la barreja. Mica en mica, aneu-hi posant la farina, el llevat, la sal i la pell de llimona. Quan tingueu tots els ingredients ben barrejats i batuts, tapeu el bol amb un drap i deixeu-lo reposar, com a mínim una hora a la nevera (pot estar-s'hi més temps, però no menys!).

Escalfeu el forn a 210º. Poseu els motlles de paper de magdalena dins de flameres o motlles de silicona per tal que les magdalenes no perdin la forma i ompliu-los fins a 3/4 parts. Si voleu farcir les magdalenes, poseu una mica de massa al motlle i una cullerada de farcit (melmelada, xocolata, crema...), acabeu d'omplir el motlle amb massa.

Poseu les magdalenes al forn durant 15-20 minuts. Quan estigun cuites, traieu-les i deixeu-les refredar.

9 comentaris:

  1. Respostes
    1. Hehehe...ja has provat de fer-les, Lluïsa? mira que són bones de debò...

      Elimina
  2. bones no, el seguent!! quina pinta per esmorzar...ideals!! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Roser! Llàstima que en una berenada i mitja s'acaben, no arriben a l'esmorzar...hehehe!

      Elimina
  3. Que bones amb la melmelada casolana. A casa nostra tampoc en fem de cap altra mena des que vam descubrir aquesta recepta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encara me'n recordo del dia que visitant el teu blog vaig trobar la recepta, les vaig provar de fer i em van quedar les magdalenes amb "panxa"!!!!Encara no sé ben bé quin és el secret, hehehe...

      Elimina
  4. Amb la melmelada encara més bones.
    Moltes gràcies per participar (dues vegades!).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies a vosaltres per proposar-nos aquests reptes!

      Elimina
  5. tot el que porti mores m'encantaaaaaaaa!!! moltíssimes gràcies per participar. petonets!!!!

    ResponElimina